0

Keresőoptimalizálás tippek vállalatoknak

Keresőoptimalizálás tippek vállalatoknak

A marketing utóbbi évtizedben megjelent területe az online marketing, és azon belül is újnak számít a keresőoptimalizálás, mely a vállalatot és ügyfeleit az interneten és azon belül a szabadszavas keresőkön keresztül próbálja közelebb hozni egymáshoz.

Kétezer-tizenkettőt írunk, és mostanra sok ember jutott előrébb és épített vállalkozást kis cégéből a keresőmotorok találati listájának segítségével. Azonban felmerül a kérdés : szükséges-e a keresőoptimalzálás olyan nagyvállalatok számára, amelyek a amúgy is jelen vannak szinte minden ember tudatában ?

Nos, a trendek azt mutatják, hogy az igazi nagyvállalati marketingesek is egyre gyakrabban fordulnak a komoly referenciákkal bíró seo-val foglalkozó cégekhez, mint amilyen pl. az i2 Stúdió Kft. Igaz az esetek többségében itt nem arról van szó, hogy effektíve szükségük van havi néhány ezer plusz látogatóra a honlapjukon. Sokkal inkább az adja a motivációt, hogy az internet penetráció növeketésével egyfajta státuszszimbólum lett az első helyezés a Googleben egy-egy keresőszóra.

Mivel pedig a nagyvállalatok marketing keretéhez képest a seo munkák a mai napig is másod, harmadszintű kiadások, így sokan döntenek úgy, hogy bizony nekik megéri megszerezni azt a bizonyos első helyezést, hogy a Google révén is bizonyíthassák : ők a piacvezetők a saját területükön.

Ezt követően pedig azt is felismerik lassan, hogy ez a pozíció addicionális előnyökkel is jár a számukra. Nem feltétlen világos elsőre, hogy például egy facebook csoport könnyedén, pénz befektetés nélkül életre kelthető és feltölthető egy olyan weboldallal, mely első helyen renkel a témában. Arra sem mindig gondolnak előre, hogy az első helyezéssel járó nagy mennyiségű releváns látogatottság a hobbioldalakról jövő nagyszámú linkkel, és a közzétett tartalom vírus-marketinges terjesztésével is hozzájárul az előrelépéshez.

Fontos a rosszindulatú hobbi vagy konkurencia oldalak megelőzése is. Bizony rosszul fest ha például a “McDonald’s” kulcsszóra a Googleben az első helyen nem maga a cég honlapja található, hanem egy, a “Super Size Me” c. filmet népszerűségű gyűlöletblog.

De mind közül a legfontosabb szempont maga az idő. Tekintetbe véve hogy az idő a keresőoptimalizálásban is helyezési paraméter, minél hamarabb biztosítja első helyét egy nagyvállalat a keresőben, annál könnyebb megőriznie a jövőben a konkurenciával szembeni előnyét a virtuális térben, amelynek népszerűsége percről percre nő az offline médiával szemben, másfél évtizede és ez a tendencia egyre gyorsul.

Összességében tehát elmondható, hogy a lassú reagálású nagyvállalatok is lassacskán felébrednek csipkerózsika álmukból, és vagy maguk is seo szakembereket kezdenek foglalkoztatni, vagy valódi keresőoptimalizáló céghez fordulnak, hogy arculatuk ezen szegmense, vagyis keresőpozíciójuk is méltó legyen a vállalat múltjához, hírnevéhez.

Iktatva: Web
MACIKA.hu
2011