0

Miért kevés egy szép webdesign?

Miért kevés egy szép webdesign?

Az internetes jelenlét ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen ahhoz, hogy termékei vagy szolgáltatásai minél szélesebb körhöz jussanak el. “A honlapkészítés azonban jóval több kell, hogy legyen annál, mint szemet gyönyörködtető képek és a legtrendibb webdesign“. – ismertette az aktualitásokat a Logokiraly.hu webdesign szakembere.

A reklámfelületek és a trendi megjelenés mellett soha nem szabad elfeledkezni arról, hogy tulajdonképpen kiknek is készült a weboldal, és milyen célt szeretnénk elérni a webes jelenléttel!

Internet felhasználóként bizonyára Ön is ellátogatott már néha olyan weboldalakra, melyek első pillantásra igényesek és szépek voltak, de amikor a lényegi információkat kereste volna, igen nehezen, vagy egyáltalán nem bukkant rájuk. Sajnos sok esetben tapasztalható, hogy még adott cég elérhetőségéért is kutatni kell egyes oldalakon, mert a honlapkészítők jóval fontosabbnak tartották a trendi megjelenést, mint az elérhetőségek egyértelműen jól látható helyen való feltüntetését.

Szerencsére azért az esetek többségében a webdesign mellett a felhasználóbarát kezelőfelület is lényegi szerepet tölt be, és nem csak a grafikai elemek ragadják meg a figyelmet. Természetesen nem hanyagolhatjuk el a webdesign fontosságát sem, de arra mindenképpen érdemes odafigyelni, hogy a honlap a keresőoptimalizálási feltételeknek is megfeleljen, ami tartalmát illeti, de ugyanakkor ne késztesse arra a felhasználót, hogy lényegi információk hiányában minél gyorsabban máshová kattintson.

A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy amennyiben az első néhány másodpercben nem sikerül felkeltenünk látogatóink figyelmét, úgy kevésbé számíthatunk arra, hogy tovább időzzön nálunk a lehetséges vásárló, vagy ügyfél. Az állandóan előugró reklámablakok, melyek egy része már a lényegi információk elolvasását is gátolja, arra ösztönzi a legtöbbször ideje szűkében levő internetezőt,  hogy más, használhatóbb megoldás után nézzen. S ehhez valóban csak néhány kattintásra van szüksége – ez azonban pont elég ahhoz, hogy honlapunkat a jövőben elkerülje, és ezzel eladási adataink továbbra is stagnáljanak.

Sajnos az is gyakran tapasztalható, hogy egyszerűen nem áll elég információ rendelkezésünkre egy-egy weboldalon, sőt, az sem kizárt, hogy egyáltalán nem is találjuk, hogy mi is adott honlap létezésének célja, mit és hogyan kíván eladni, vagy miről szeretne informálni minket. A grafikai megoldások és a bevételt termelő reklámok világában elveszve sajnos olyan megoldások születnek időnként, melyek pont a felhasználót zárják ki abból, hogy élvezettel böngésszenek a weboldalon. Nélküle pedig jól tudjuk, nem számíthatunk túl hosszú életre a webes jelenlét területén.

Amennyiben tehát honlapkészítés előtt áll, válasszon olyan céget a munkára, melynek referenciái között olyan weboldalakat talál, melyeket az interneten szörfözőként Ön is szívesen használna, mert egyszerűen kezelhetőek, ugyanakkor mégis ellátják a szükséges és keresett információkkal az érdeklődőt!

Iktatva: Web
MACIKA.hu
2011